Magamról:

A Blog írója vagyis a nevem Kóczián Tibor, a mászótársaim Kócosnak becéznek. A nyolcvanas évek közepétől foglalkozok természetjárással. Barlangászással kezdtem, de idővel a túrázás a szikla és a hegymászás is helyet kapott az életemben. 1987-ben végeztem el az alapfokú sziklamászó tanfolyamot a Vörös Meteor TE. Téry Ödön hegymászó szakosztályában. Ha a szabadidőm engedi, akkor túrázok, hegyet vagy sziklát mászok. Jártam, másztam az Alpok több helyén, mint pl. a Dolomitok, Dachstein, Mont-Blanc stb. és többször az északi szomszédunknál a Magas-Tátrában is. A hegymászással kapcsolatban Európán kívülre még nem jutottam. Bővebben: https://web.archive.org/web/20050226055125/http://szikla.hu/kikicsoda.html?mit=adat&ki=33 Elérhetőség: koczian.tibor [at] freestart.hu

Eiger 2007 szeptember.+ film!

2007.09.27. 15:26 KócosT

Túra helye: Svájc / Berner Oberland / Eiger
Időpont:2007.09.22.-25.
Túratársak:
Nagy Ervin / mászó

Sántha Gergő / mászó
Kóczián Tibor (Kócos) / kamera

Ervin és Gergő évek óta építenek egy sziklámászó utat az Eiger nevű hegy északi falán. Én fényképezem és filmezem a munkájukat 2004 óta.
A fal mászása a nyári hónapok jóidős napjaiban történik, egy nyári három hetes tábor alkalmával. Idén július végén és augusztus elején voltunk kint, de az utolsó héten csak a havat néztük ahogy egyre csak vastagodott a jobbára virágos füves réten. Sajnos a sziklafalon épített útban maradtak fontos felszerelések, amit a hó miatt nem tudtunk lehozni vagy biztonságosan elcsomagolni. Szeptember utolsó heteiben adott az időjárás néhány kellemes meleg nyárias napot, amit kihasználtunk és kiutaztunk, hogy a télre (fagyra, hóra, nedvességre)  felkészítsük az említett sziklamászó útban elhelyezett felszereléseket. Lehoztuk a fúrógépet és egyéb mászó holmikat a végpontból, na meg a fix kötélpályát is rögzítettük a tél zord időjárása ellen, mármint azt amennyire lehetséges.

Szombat este indultunk el Budapestről és vasárnap délfelé érkeztünk meg Grindelwaldba. Onnan Ervin a csomagjainkkal vonattal, Gergő és én meg gyalog, felmentünk az Eiger-gleccser állomásra. Este lett mikor már hárman ismét együtt voltunk.
Hétfőn korán reggel keltünk és gyakorlatilag fél tíz felé már a falon "jumároztunk" felfelé a fix köteleinken a végponthoz.  Mi a hegy fagyos északi oldalán mászunk, ezért csak az alattunk elterülő mezőn látjuk ha süt a nap, de akkor az onnan visszaverődött kellemes hősugárzást  érezni lehet az árnyékos oldalon is. Legrosszabb ha felhő vagy köd telepszik a falra aminek a  hideg lehellete érezhetően elszívja a meleget az ember testéből.  A nap végére megérkezett a már előre jelzett csapadékos időjárási front és jégdarát zúdított ránk a kötélen való ereszkedés közben. Hihetetlen mennyiségben gurultak a jéggömbök a hatalmas fal lejtőjén és tőlünk balra a fal közepén hatalmas lavinák zúdultak alá a szakadékok mélyére.
Este nyolc felé mind a hárman a stollenloch-ban voltunk, elvégezve a feladatainkat, igaz bőrig ázva, de elégedetten.

Kedden reggel az első vonattal utaztunk le Grindelwaldba majd haza Budapestre ahova éjfélre érkeztünk meg.

Kattints ide a szövegere az Eigernél készült fényképeink diavetítéséhez!

Base jump ugrók zuhantak a fal előtt mialatt jumároztunk felfelé:

Budapes,
2007.09.27.

Kócos

dátum: 2007-10-09 01:23

szerző: bcspk

ok. Kóc

dátum: 2007-10-04 23:45

szerző: vinczebarni (nem ellenőrzött)

A link már nálam is fentvan.:-) Örülök, hogy sikerült elrendezni a cuccot. Legközelebb, ha jöttök, tessék szólni ám, ez mégsem járja, hogycsak zsipsz-zsupsz beteszitek a lábatokat Svájcba, én meg itt állok bután. :-)

dátum: 2007-10-04 14:03

szerző: phon vacano (nem ellenőrzött)

Belinkeltelek ;)

Szólj hozzá!

Címkék: svájc sziklamászás eiger

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.