Magamról:

A Blog írója vagyis a nevem Kóczián Tibor, a mászótársaim Kócosnak becéznek. A nyolcvanas évek közepétől foglalkozok természetjárással. Barlangászással kezdtem, de idővel a túrázás a szikla és a hegymászás is helyet kapott az életemben. 1987-ben végeztem el az alapfokú sziklamászó tanfolyamot a Vörös Meteor TE. Téry Ödön hegymászó szakosztályában. Ha a szabadidőm engedi, akkor túrázok, hegyet vagy sziklát mászok. Jártam, másztam az Alpok több helyén, mint pl. a Dolomitok, Dachstein, Mont-Blanc stb. és többször az északi szomszédunknál a Magas-Tátrában is. A hegymászással kapcsolatban Európán kívülre még nem jutottam. Bővebben: https://web.archive.org/web/20050226055125/http://szikla.hu/kikicsoda.html?mit=adat&ki=33 Elérhetőség: koczian.tibor [at] freestart.hu

Túraléccel a Korom-bérc felől Nagy Hideg-hegyre.

2010.12.06. 00:38 KócosT

Hely: Magyarország / Börzsöny
Időpont: 2010.12.04. szombat
Túratársak:
Hőke Marci
Sántha Gergő

Kóczián Tibor (Kócos)

Végre leesett az első komolyabb hó Magyarországon és így lehettségessé vált túrasível felcsoszogni Nagy Hideg-hegyre. :-) Elkezdődött számunkra a túrasi szezon.

Schiffer Gábor (Sifi) javasolta a Korom-bérc felé vezető útvonalat a Cseresznyefa parkolóból fel Nagy Hideg-hegyre (NHH).

Igaz mi az utunk alatt nem mentünk fel a Nagy-Inóc közvetlen szomszédsá-
gában található Korom-bércre, de így is szép túraútvonalnak bizonyult a javaslat általunk bejárt része. Az országos kék jelzés elérése után a kék jelen folytattuk utunkat NHH-re. Viszonylag gyorsan, kettő óra alatt felértünk a 865 méteres csúcsra. Az időjárás gyönyörű volt. Az elején még ragyogó napsütés és kék ég is volt, de később a felhőkbe érve, deres növények varázslatos fehérsége gyönyörködtetett minket.
A Nagy Hideg-hegy csúcsán gyorsan váltogatták egymást a napsütés és a köd. Két önkioldós csúcsfotót is készítettünk, de csak az egyik sikerült napsütésben. A turistaházban már kellően megéhezve rendeltük meg a babgulyásunkat és szomjas torkunknak jól esett a csapolt sör. Mivel nem volt más tervünk, mint felmenni túraléccel a turistaházba, sokáig fent ragadtunk, csak sötétedés előtt kb. egy órával kezdtünk el  szedelőzködni, majd lecsúszni. A kezdeti nehézségeink a hóval (ami nagyon is jó volt, csak nekünk volt szokatlan kezdetnek a kezeletlen havon való csúszás) arra ösztökélt, hogy a turistautak és az erdei ösvények helyett inkább a teherautók által használt úton csússzunk tovább le a Cseresznyefa parkolóban. A teherautó kerekek által jól lenyomott és a hideg által néhol kijegesedett hóval fedett útnak köszönhetően, sebesen siklottak a léceink a viszonylag lankásan szerpentinező úton, egészen az Inóci-bányáig. Kicsivel a bánya felett becsúsztunk az erdőbe és a keskeny és vízátfolyásos erdei utacskákon siklottunk le a kocsihoz a Cseresznyefa parkolóba. Már szürküllött mikor a léceket lecsatoltuk. A sötét beálltával erősen fagyott a táj az enyhén fátyolosan felhős vagy ködös ég alatt. Néhány erősebb fényű csillag fénye átbökte a homályt, de a Jupiter bolygó ékkőként ragyogta túl  az égbolt minden fényét.
A szezon első túrasíelése jól sikerült, reméljük ilyen lesz majd a folytatás is. :-)

Budapest, 2010.12.06

Kócos

A túrán készült fénykép felvételek diavetítéséhez kattints ide a szövegre!

2 komment

Címkék: nagy börzsöny túrasí hideg hegy korom bérc

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

gabesztini 2012.01.25. 07:57:36

Szia Kócos!
Ha ráértek szeretettel várunk bennetek is szombaton.
www.borzsonytigrisei.gportal.hu/
Üdv Sifi

Kóczián Tibi 2012.01.25. 18:26:26

@gabesztini: Szia Sifi! Sajnálom, de nem tudok menni szombaton. Nem érek rá aznap, mert már előre megbeszélt programom van és valami nyavalya is úrrá lett rajtam, taknyom-nyálam folyik, néha ráz a hideg. :-( Ha netán máskorra tolódna az időpont mennék mindenképpen. Nagyon tetszik a verseny ötlete, gratulálok hozzá! Üdv. Kócos