Magamról:

A Blog írója vagyis a nevem Kóczián Tibor, a mászótársaim Kócosnak becéznek. A nyolcvanas évek közepétől foglalkozok természetjárással. Barlangászással kezdtem, de idővel a túrázás a szikla és a hegymászás is helyet kapott az életemben. 1987-ben végeztem el az alapfokú sziklamászó tanfolyamot a Vörös Meteor TE. Téry Ödön hegymászó szakosztályában. Ha a szabadidőm engedi, akkor túrázok, hegyet vagy sziklát mászok. Jártam, másztam az Alpok több helyén, mint pl. a Dolomitok, Dachstein, Mont-Blanc stb. és többször az északi szomszédunknál a Magas-Tátrában is. A hegymászással kapcsolatban Európán kívülre még nem jutottam. Bővebben: https://web.archive.org/web/20050226055125/http://szikla.hu/kikicsoda.html?mit=adat&ki=33 Elérhetőség: koczian.tibor [at] freestart.hu

Túrasível a Magas-Tátrában a Malompataki-völgybe fel és a Furkota-völgybe le. + film!

2008.04.21. 19:50 KócosT

Hely: Szlovákia/Magas-Tátra/Csorba-tó felett a Malompataki-völgy és a Furkota-völgyben
Időpont: 2008.04.19-20.
Résztvevők:
Hőke Marci
Kóczián Tibor(Kóc)
Varga Béla

A túra nehézségi fokozata kb. I. és II.es között volt.

Bővebben a lavináról: http://hu.wikipedia.org/wiki/Lavina
Lavina előrejelzés Szlovákiában:Stupeň lavínového nebezpečenstva

Szombat délután indultam el a Suzukimmal Marcihoz majd Béláékhoz kb. 4:30-ra érhettünk át. Bepakolás után egyből indultunk Csorba-tóra, ahova úgy este kilencre érkeztünk meg a Litvor szállóhoz. A szállósok kedvesek voltak még néhány magyar szóval is kedveskedtek. Az étteremben ittunk egy kis sört és úgy éjfél felé le is feküdtünk aludni. A szállás 500.-Sk/fő be került amihez tartozott egy svédasztalos reggeli is. Nem volt drága és egy korsó sör is csak 25.-Sk-ba került.
Vasárnap 7 órakor keltünk és 7:30-ra ígért reggelit is időben elfogyasztottuk. Délelőtt 9 felé indultunk el a Malompataki-völgybe fel. Az első párszáz méteren szemerkélt az eső majd a nap is kisütött, de a Fátyol-vízesés (szlovákul Vodopád Skok) felett már csak ködben vagyis felhőben csoszogtunk. A rossz látási viszonyok miatt nagyon nehezen  tájékozódtunk. Nem volt könnyű felmászni a Malompataki-völgyből az általunk Lorenz-hágónak hitt bevágáshoz, néhol meglehetősen meredeknek tűnt a havas hegyoldal és a lavinától is féltem, igaz a hó jól tartott és fagyos is volt nem úgy, mint lejjebb a völgyben ahol facsarni lehetett belőle a vizet. Vakmerő vállalkozás volt a tejfehér semmibe felfelé mászni síléccel a hátunkon úgy, hogy azt se tudtuk hova tartunk. Volt, hogy egy nagy ferde oldalon szinte csak a havat láttuk miközben rugdostuk a lépéseket, szikla vagy bármilyen terep alakzat se előttünk se hátunk mögött nem volt látható a ködtől, vagyis lent tudtuk, hogy elhagytunk már néhány letörést, amin nem szívesen estünk volna át egy esetleges kicsúszás vagy ne adja az Isten lavina miatt. Megtettünk mindent, hogy elkerüljük a balesetet vagy legalább is csökkentsük a mértékét. A bizonytalan veszélyesnek ítélt szakaszokon egyenként keltünk át és törekedtünk a sziklásabb részeken mozogni arra gondolva, hogy ott jobban meglehetett kötve a hó a hegyoldalhoz, kerültük az egybefüggően havas meredek részeket. Végül is szerencsésen felértünk az általunk ismeretlen hágóba és onnan le is tudtunk jutni óvatosan a Furkota-völgybe, ahonnan már síléccel a lábon csúsztunk a kék jelzéshez, ami felvitt a Szoliszkó turistaházhoz a sípálya tetejére. Jó kaland volt, mindannyian élveztük, sikerült egy igazi síalpinista túrát összehozni.
Fent a túristaházban ettünk (levest a többiek) és  pihentünk, söröztünk, majd félhat felé elkezdtünk lesiklani a sípálya aljára a pénztárakhoz. Hazafelé megálltunk még a Donovalyban található faházas fogadóban vacsorázni. Este éjfél után értünk haza Budapestre.

Budapest, 2008.04.21.

Kócos

10 perces kisfilm a túráról:

Szólj hozzá!

Címkék: szlovákia magas tátra túrasí

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.