Magamról:

A Blog írója vagyis a nevem Kóczián Tibor, a mászótársaim Kócosnak becéznek. A nyolcvanas évek közepétől foglalkozok természetjárással. Barlangászással kezdtem, de idővel a túrázás a szikla és a hegymászás is helyet kapott az életemben. 1987-ben végeztem el az alapfokú sziklamászó tanfolyamot a Vörös Meteor TE. Téry Ödön hegymászó szakosztályában. Ha a szabadidőm engedi, akkor túrázok, hegyet vagy sziklát mászok. Jártam, másztam az Alpok több helyén, mint pl. a Dolomitok, Dachstein, Mont-Blanc stb. és többször az északi szomszédunknál a Magas-Tátrában is. A hegymászással kapcsolatban Európán kívülre még nem jutottam. Bővebben: https://web.archive.org/web/20050226055125/http://szikla.hu/kikicsoda.html?mit=adat&ki=33 Elérhetőség: koczian.tibor [at] freestart.hu

Dachstein

2007.08.29. 00:00 KócosT

Túra helye: Ausztria / Dachstein
Túra időpont: 2007.08.24-26.

Túratársak:
Csizmazia Gábor (Csizi)
Kóczián Tibor (Kócos)
Pintér Farkas
Varga Zoli

Péntek délután 5 órára jött a Kürt Zrt.-hez Zoli az autójával (VW Sharan) és vele Csizi és a Farkas. Bepakolás után azonnal elindultunk a Dachsteinhez, ahova kb. 11 órára érkeztünk meg.
Szombat reggel kb.6:30-kor keltünk fel és egy óra pakolgatás után felmentünk a felvonóval a gleccserre. A gleccseren áttúráztunk a Gr. Koppenkarstein nevű sziklához és ott én meg a Farkas beszálltunk a Schluchtpfeiler "Merci Cherie" (6+/9kh. 300 m) nevű útba, aminek a tetejét egy másik útba való átmászással (a Mon Cherie ut (7+) variánsával az utolsó hosszban (7-)) másztunk meg. A variánst Farkas mászta előre, én a kulcsrészben A0-áztam. A 9 kötélhosszból csak 7-et másztunk az utolsó kettő alól visszaereszkedtünk. A "Merci Cherie" út első kötélhosszát a Farkas kezdte a másodikat én másztam előre, a harmadikat Farkas, a negyediket én aminek a kulcsrészénél inamba szállt a bátorság és ( a nitt felett) kitraviztam balra. Az előbb említett negyedik hossz nehéz részét a "vasszerrille" alatti nitt alatt található részt is beleülögetéssel oldottam meg. Az ötödik hosszt a Farkas tolta előre, majd a hatodikat én és a hetedik kötélhosszt ami egy másik út volt (Mon Cherie út 6-ik kötélhossza) a Farkas mászta előre.
ZoliI és Csizi egy másik úttal próbálkoztak,valamilyen pillérrel, de 4.-5.-ik kötélhosszból visszaereszkedte és utána le is gyalogoltak a kocsihoz a parkolóba a felvonó alsó állomásához. Farkassal az utunk megmászása után estére mi is legyalogoltunk a Zoliék után a parkolóhoz ahol sörözéssel zártuk a napot. A parkoló mellett egy sörsátor volt ahol hajnali négyig tartó strampli zenés bulit tartottak a helyi bőrgatyás fiatalok. A buli hangzavarának és a bulizó osztrák bőrgatyásoknak a hangoskodásának köszönhetően a Zoli és a Csizi nem tudott rendesen aludni ezért vasárnap nem is másztak semmit, inkább pihentek.

Vasárnap Farkassal megint felmentünk a felvonóval a gleccserre és egy jó kis túra után (kb. 1 óra gyaloglás a gleccseren) megmásztuk az alábbi utat: Kreuzkamm, Hinkelstein: Südostwand (6 (4+/A0), 6kh., 120 m, de mi 4 kötélhosszból masztuk) Az első hoszt Farkas kezdte majd a másodikat én másztam. A negyedik-ötödik kötélhosszt egybe mászta a Farkas és a hatodik-hetedik hosszt én másztam egybe.
A mászás után visszagyalogoltunk a felvonóhoz, de közben megálltunk a SEETHALERHÜTTE -nél és ott söröztünk és ettünk  egy kicsit. A délután még a Zoliékkal is söröztünk (miután a kb. 16:00-ás felvonóval lementünk) a parkoló melletti vendéglőben.
Haza kb. éjfél felé érkeztünk meg.

 

Kattints ide , a fenti jegyzet nem ér semmit az alábbi képek nélkül!
 

Bp, 2007.08.29.
Kócos
U.I.:
A Túra ötletadója a Farkas volt, már korábban érdeklődött nálam, hogy lenne e kedvem mászni a Hoher Dachstein déli falára a Serpentine (6+,700m) nevű utat. Az előbb említett út megmászására utaztunk ki és a Zoli meg Csizi utolsó héten csatlakozott hozzánk. Szombaton az időjárás bizonytalansága miatt nem szálltunk be a Serpentine útba, majd vasárnap meg már én nem akartam mászni oda mert a szombati teljesítményem miatt nem találtam alkalmasnak magam 700m V.-VI. nehézségű út mászására.

 

 

Szólj hozzá!

Címkék: ausztria sziklamászás dachstein

A bejegyzés trackback címe:

https://bcspk.blog.hu/api/trackback/id/tr781102651

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása